BİLGİ Nasıl Kas Yapılır - Kas Kütlesi Geliştirmek İçin İpuçları

Buro66

NZR GOLD ÜYE
Gold
Katılım
Eki 15, 2021
Mesajlar
4,569
NZR
30.3270₺
Çekimlerim
479
Nasıl kas yapılır, cevaplaması çok kolay bir soru değil. İnsanlar sadece kardiyo egzersizleri yaparak cevabı bulabileceklerini düşünüyorlar. Ancak gerçek şu ki, nasıl kas yapılır ve genel olarak nasıl kütle kazanılır tamamen farklı şeylerdir. Kardiyo kas iyapmak için hiçbir şey yapmaz. Kalori yakıp şu anda harika görünmenizi sağlasa da, zamanla size yardımcı olmaz.

Peki, kendinize nasıl kas yapacağınızı sorsanız, ne yapmayı seçerdiniz? Spor salonuna gidip ağırlık kaldıran insanlara bakacak olursanız, hepsinin yırtık göründüğünü düşünebilirsiniz. Bunun nedeni, çoğunun kas kütlesi kazanmak için yanlış tekniği kullanmasıdır. İşte bir spor salonunda nasıl antrenman yapılacağına dair bazı ipuçları;

Kas geliştirmenin en önemli yönlerinden biri ağırlık çalışmasıdır. Büyük olmak için her seferinde daha fazla ağırlık kaldırmanız gerekir. Kaslarınızı zorlayacak kadar ağır kaldırmanız gerekir. Sadece spor salonuna gidip bench press ve deadlift yapmaya başlayamazsınız, bu herhangi bir sonuç almanıza yardımcı olmaz. Kilonuzu tekrarlarla nasıl katlayacağınızı öğrenmeniz gerekiyor, bu şekilde kas büyümesi geliştirecek ve vücudunuzun yorucu işlerden kurtulma yeteneğini artıracaksınız.

Kas yapmak ve kilo almak istiyorsanız, yağları da kesmeniz gerekir. Vücut tipiniz, yağlardan kurtulma konusunda önemli bir faktördür. Eğer çok fazla kazanıyorsanız, amacınız vücut yağ yüzdenizi azaltmak olmalıdır. Vücut yağ yüzdesi yüksek olan insanlar kolayca yağ kazanma eğilimindedir ve düşük yüzdeye sahip olanlar genellikle çok az ya da hiç yağ almazlar.

Egzersiz yaparken setlere ve tekrarlara odaklanmanız gerekir. Sekiz ila on altı tekrardan oluşan üç ila dört set yapmak en iyisidir. Her sette altı ila sekiz tekrardan oluşan üç ila dört set, antrenmanlarınız için idealdir. Eğer gerekli görürseniz setlerinize ağırlık ekleyebilir veya ağırlıkları bırakabilirsiniz. Unutmayın, ağır ağırlık kaldırırsanız kalori yakarsınız. Ağır ağırlık kaldırmak da kaslarınızı ağrıtacak ve onları büyütecektir, ancak egzersiz yaparken ağırlığı bırakmak herhangi bir kas yapmanızı engelleyecektir.

Kas geliştirmeyi araştıran çoğu insan, doğru miktarda egzersiz yapmıyor ve güçlendirme egzersizlerine odaklanmıyor. Kuvvet antrenmanı çok önemlidir ancak kuvvet antrenmanına ek olarak dayanıklılık egzersizleri de yapmalısınız. Bu nedenle çoğu spor salonunda antrenmanınız sırasında sizi eğlendirecek bir devre bulunur.

Kas geliştirmek için yapmanız gereken son şey, her gün fazladan kalori almaktır. Çok açık bir şekilde yemek yemeniz gerekmiyor, ancak ekstra kalori almanız gerekiyor. Kilo almaya ve kas yapmaya çalışırken günlük kalorinizin yaklaşık yüzde altmış beşini yemelisiniz. Bu şekilde ağırlık kaldırdığınız günler için vücudunuza yakıt sağlamış olacaksınız. Diyetinizin sizi destekleyecek kadar uygun olduğundan emin olun, ancak aşırıya kaçmayın ve gereğinden fazla yemeyin.

Bir spor salonunda egzersiz yapmak eğlenceli ve heyecan verici olabilir, ancak egzersiz rutininizden en iyi şekilde yararlanmak için uygun ısınma ve soğuma rutinlerini yapmanız gerektiğini hatırlamanız gerekir. Bu rutinler dayanıklılığınızı artıracak, kalp atış hızınızı güçlendirecek ve sizi formda tutacaktır. Doğru ısınma ve soğuma rutinleri olmadan antrenmanınızdan en iyi şekilde yararlanamazsınız, o kadar sağlıklı olmazsınız ve hatta kendinize zarar verebilirsiniz.



WliaQyc.jpg
 
Üst