tab2yunus

Kayıtlı Üye
Level 1
Katılım
Eki 6, 2021
Mesajlar
10
NZR
13.4600₺
Çekimlerim
0
Merhaba değerli forum üyeleri, bildiğiniz üzere 27 Kasım 2014 tarihli, 29188 sayılı ''
MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ'nde
'' dijital ürünler, iptal ya da iadeden istisna tutulan ürünler kapsamında değerlendirilmiştir. pek çok dijital ürün satışı yapan şahıs, şirket ya da web siteleri bulunmaktadır. Dijital ürünlerin satışını yapan kişiler de bu maddeye sığınarak satın aldığınız ve kullanamadığınız ürünlerin iadesini yapmamaktadır.
örneğin bir smm panelden takipçi satın almak istiyorsunuz. türk gerçek takipçi için panele 20 tl bakiye yüklediğinizi varsayalım. yeni sipariş sayfasına geldiniz ve ''türk gerçek takipçi'' için sipariş oluşturdunuz. siparişiniz başladı ve gelen takipçilerin neredeyse tamamı yabancı kullanıcılardan oluşmakta. smm panel sahibine durumu ilettiniz ve ilgileneceğini söyledi. bir süre sonra sizin için yeni bir sipariş oluşturdu ve gelen takipçiler yine yabancı userlerden oluşuyor. smm panel sahibi size tekrar mesaj atarak türk takipçi gönderimi yapamadıklarını ve servislerinde sorun olduğunu söylüyor. ama sizin türk takipçiye ihtiyacınız var ve türk takipçi satın almak için panele bakiye yüklemiştiniz. bu durumda da bakiyenizi iade almak istiyorsunuz. panel sahibi de ürünün dijital bir ürün olduğunu ve iade kapsamında bulunmadığını belirtiyor ve kullanıcı sözleşmesinden bir maddeye atıfta bulunuyor. madde şu şekilde;

''
27 Kasım 2014 tarihli, 29188 sayılı '' MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ'ne göre dijital ürünler, iadesi zorunlu olmayan ürünler kapsamında değerlendirildiği için bakiyeleriniz iade edilmeyecektir.''

değerli forum üyeleri. bu maddenin örnekteki gibi durumlarda aslına bakarsanız hukuken hiçbir geçerliliği bulunmamakta. çünkü tüketicinin korunması hakkındaki kanunun ilgili maddesine göre satıcı, satışını yaptığı üründe herhangi bir ayıp oluşur ise ürünü ayıpsız misli ile değiştirmek zorundadır. ürünün satışı yapılmadan önce ayıplarının kontrolünden de satıcı doğrudan sorumludur. örnekteki durumda satıcı, ürünün ayıplarını kontrol etmemiş ve ürünün gönderimini web sitesinde belirttiği gibi yapamamıştır. ayıpsız misli ile ürünü değiştiremediğinden dolayı iade yapması zorunludur.

velhasıl kelam dostlarım, satıcı iseniz ayıpsız teslim edemediğiniz dijital ürünlerin iadesini yapmak zorundasınızdır. alıcı iseniz ise ayıpsız teslim alamadığınız ürünlerin iadesini isteme hakkına sahipsiniz. zor durumda kalmamak ve mağdur olmamak için bu hususlara dikkat etmeniz gerekmektedir. aklınıza takılan soruları bu konu altından bana iletebilirsiniz. en kısa sürede cevaplamaya çalışacağım. herkese iyi forumlar diliyorum :)
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

ghoestwoman

Kayıtlı Üye
Level 1
Katılım
Eki 24, 2021
Mesajlar
1,381
Yaş
39
NZR
31.0470₺
Çekimlerim
100
Güzel özetlemişsin ama gercekler çeşke böyle olsun.siteler iade almamak için ellerinden geleni yapıyorlar.artık insanın o ürünü yenisi gelsede kullanma hevesi kacıyor.bunların denetlendiği söyleniyor ama pek inanmıyorum.bu sitelerin denetimleri artmadıkça magduriyetler daha çok artacak ne yazıkki
 
Üst